Afhentning:
Du kan gratis afhente din ordre hos os i Glostrup inden for åbningstiden eller på vores lager i Præstø. Husk at aftale dag og tid med os, inden du afhenter dine varer.
Standardlevering BFT-transport indeholder nedenstående services:
1. Standard leveringsinterval er mellem kl. 08.00 og 21.00.
2. Aftenen før levering af forsendelsen sendes der mail og sms-advisering til kunden med angivelse af det forventede 4-timers ankomstinterval for leveringen dagen efter.
3. I sms-adviseringen medsendes et link, hvor forsendelsen kan følges.
4. Cirka 30 minutter før ankomst til slutkundens adresse adviserer vi kunden med en sms.
5. Forsendelserne leveres til kundens hoveddør i gadeplan.
6. Alle forsendelser stilles som standard, hvis chaufføren finder det forsvarligt, medmindre det specifikt er angivet i bemærkninger, at det ikke må stilles.
7. Alle leverancer scannes på adressen, og eventuelle kvitteringer for modtagelse registreres elektronisk og vil være tilgængelige umiddelbart efter i vores system.
8. Hvis det er aftalt, at forsendelsen må stilles på adressen, vil denne levering blive dokumenteret i form af billede samt understøttende geokode.
9. Ved forgæves kørsel til en adresse, hvor der er krævet modtagerkvittering, dokumenterer chaufføren dette med billede, tidsregistrering og geokode. Billedet vil typisk være af hoveddør, postkasse eller lignende. Tidsregistrering og geokode uploades samtidig.
Vores varer bliver ofte leveret med store eksportlastbiler, og det er derfor en forudsætning, at leveringsadressen kan tilgås af store lastbiler. I tilfælde, hvor dette ikke er muligt, vil chaufføren på lastbilen vurdere situationen og beslutte, om varerne skal leveres til den nærmeste tilgængelige hovedvej eller et andet egnet sted i nærheden.
Vi afleverer jeres ordre hos BFT tirsdage og torsdage. Ordren leveres som udgangspunkt dagen efter. Men vi kan også aftale en anden leveringsdag. BFT leverer alle hverdage samt lørdage.
Læs detaljeret information, Åben Vejledning (SOP) PDF format. TRYK HER. "Standard Operating Procedure" (På dansk: Den standardiserede arbejdsprocedure.)
Tillæg / Tilvalg til leveringen med BFT.
BFT tilbyder ekstra services som indbæringsservice, lørdags levering, virksomheds levering og tidsbestemt levering osv. Læs & køb mere om BFT-tillæg ved at Trykke her. https://futon.dk/fragt-og-leveringsservices-810/BFT-p29213
For levering til ikke-brofaste øer tillægges et færge-/ø-gebyr på minimum 472 DKK ekskl. moms. Da fragtpriserne varierer meget mellem de forskellige øer, kan vi ikke oplyse den præcise pris før købet. For at sikre en hurtig behandling af din ordre, bedes du tilføje færge-/ø-gebyret til indkøbskurven ved bestilling. Hvis det ikke er muligt, vil du modtage en separat faktura på det faktiske færge-/ø-gebyr, eller vi sender dig et link til betalingen.
En anden leverings mulighed er udbringning i Storkøbenhavn med lokal vognmand i varebil:
Vi tilbyder levering i Storkøbenhavn om tirsdagen og torsdagen mellem kl.18:30-20:30.
Prisen for levering til fortovskanten er mellem 500-700 DKK. Bemærk, at chaufføren ikke hjælper med at bære møblerne, så du skal selv modtage dem ved fortovskanten/bilen. Betaling sker direkte til chaufføren.
Sådan bestiller du udbringning i Storkøbenhavn med lokal vognmand:
- Vælg "Afhentning 2600 Glostrup, til 0,- DKK" i forsendelsesmetode ved bestilling.
- Tilføj bemærkningen til ordren "Sendes med lokal vognmand".
OBS! Lokal transporten kører ikke på dage med sne eller glatte veje.
Varemodtagelse:
Når I modtager varer fra fragtfirmaet, skal I altid kontrollere emballagen for eventuelle synlige skader. Hvis I opdager skader, er det vigtigt, at I bemærker dette på fragtmandens smartphone, før I underskriver for modtagelsen. Hvis I er i tvivl, så spørg fragtmanden.
Det er desuden jeres ansvar som kunde at sikre, at leveringen kan gennemføres. Dette betyder, at fragtmanden skal kunne bevæge sig sikkert op ad trapperne i jeres hjem, gennem døråbninger og andre nødvendige passager. Hvis varen ikke kan bæres ind på grund af pladsmangel ved leveringen, og I ønsker at annullere købet, kan vi tage varen retur mod betaling. Alternativt kan I selv stå for og betale returneringen. For større møbler anbefaler vi derfor, at I på forhånd måler de relevante adgangsveje.
Finder I skader eller defekter efter udpakning, skal dette anmeldes til os ved at sende en e-mail til info@futon.dk senest 2 dage efter modtagelsen. Husk at vedlægge fotodokumentation af både emballagen før og efter udpakning samt af de defekte varer.
Vi takker for din tillid og ser frem til at betjene vores mange trofaste kunder. Vi sætter fortsat kunden i højsædet, og god service er en selvfølge. Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os.
De bedste hilsner,
7+7 Futon ApS - Morten Krause
Skriv dine spørgsmål til mig Klik her Eller ring på telefon 33 11 99 77
OBS! Vi startede i 1982 i København K.